1 Nisan 2014 Salı

KONUŞUN

                İnsanın içinde fırtınalar koparken neden susar? Konuşmaktan aciz olduğu için mi, konuşursam ağır konuşurum dediği için mi, anlatsam da anlamazlar dediği için mi, karşısındakini üzmemek için mi , yoksa susmak en iyi cevap dediği için mi?
                 Ne kadar süreceğini bilmediğimiz bu yaşamda herkesin söyleyecek en az bir cümlesi vardır. Olmalı da. İnsan aklı ve iradesi olan bir varlıktır. Ayrıca sabır denilen bir niteliğe sahip. Kimisinde az, kimisinde çok, ama var. Genellikle insanlar sabrının tükenmesini bekliyorlar konuşmak için. Sonra ne mi oluyor? Sabır taşı çatlayınca insanlar bütün köprüleri yıkabiliyorlar. Bu ne kadar doğru? Ya da beklemedin diyelim. Her şeyi anında söyledin. "Patavatsız", "şikayetçi", "memnuniyetsiz insan" yakıştırması yapılıyor sana. Sonuç ise ikisinde de aynı: eş dost kaybı. Bu çevren ile olan etkileşimi ve sonucu aslında. Peki ya vicdanınla olan çatışman? Onunla nasıl başa çıkıyorsun? Sussan, "acaba söylesem daha mı iyiydi, karışmalı mıydım?" diye için içini yerken, diğer yandan da söyleyince, "acaba kırdım mı, üzdüm mü? Keşke söylemeseydim." diye cümleleri çok sık duyuyoruz. Şimdi soruyorum: Her iki durum için de bir çözüm bulabildiniz mi? Bazılarınız "karışmam kardeşim ben, kendi işime bakarım." diyor galiba. "Sana anlatıyorum. Niye yardımcı olmuyorsun? Arkadaşım değil misin? Umursa lütfen beni." cümlelerini duydunuz mu? Peki sonuç? Söylemeyeceğim, siz tahmin ediyorsunuz sanırım.

                Ben mi ne yapıyorum? Ben konuşuyorum, hem de durmadan. Doğruca, dürüstçe... Kimse kaybetmiyor muyum? Kaybediyorum elbet. Sonuçta doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar. Ama doğruluğumla kazandıklarım da var. Sonuçta üç ya da beş günlük dünyada herkesi mutlu edemezsin, etmeye çalışsan bile sen mutluluğu yakalayamazsın. O veya bu temelli düşünmeyi bırak. Hayatını sen temelli kur. Tamamen bencil ol demiyorum, ama kendini düşünmeyi de ihmal etme diyorum. Dünya böyle biz ne yapalım? Konuşma konusunda tavsiyem ise şu: konuşun. kendinizi ifade edin. Ağzınız ve düşünebilme kabiliyetiniz boşuna değil. Ama 1000 dinleyip 100 çıkarım yapıp 10 düşünüp 1 söyleyin. 

1 yorum:

Guzel yazı, tebrikler

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazın gönderin, hakaret içermediği takdirde en kısa sürede yayınlayacağız. Anlayışınız için teşekkürler :)