29 Ocak 2015 Perşembe

KAFEDE OTURAN

Sol ayağım içeri girdi sağ dışarıdayken, sol elim ceketi silkeledi. Sağ ayağım da içeri girdi, ilk temas gerçekleşti saçımı ısıtan klimayla. Sağ elim saçımı düzeltti. “Hoşgeldiniz beyefendi.” Bana dedi.“Tek misiniz yoksa gelecek var mı?” Nasıl yani? Ceketinin üst düğmesi kopacak, dur bir saniye, arkada çalan şarkı ne? Elbette, haklısın, Queen olmalı, You don’t fool me. İki kişilik masa olsun, gelecek.
 On masa, on bir insan, ben dahilim.
 Televizyon açık, birisi bağırıp duruyor, altyazıda işçiler, insanlar ölüyor, son dakikada bağıranın sözleri kırmızı yazılıyor.
 Saat iki, yirmi üç dakika da cilası.
 Sağ elim havada, garson görmüyor. Sabrediyorum, elimin uçlarına kan gitmiyor. Görüyor. “Buyrun efendim.” Menüde gökyüzü yazıyor, özelliği ne? “Kendi üretimimiz olan mavi bir sos efendim.” Gökyüzü bu, mavi olmaz her zaman. Gece siyah olur, yağmurluysa gri olur. Gökyüzü’nü istiyorum, içinde mavi sosunuz olmasın. “Nasıl isterseniz efendim. Yanında içecek bir şey ister misiniz?” Hayır, istemiyorum. Gelince alırım. Karşımda olması gereken gelince.
 İşte geldi. Renksiz gökyüzü. Fena değilmiş.
 Kapı açıldı. Yüzüm gülüyor, bu benim kızım çünkü. Gurur duyuyorum onunla, yanımda olmasından güç alıyorum. Gülümsüyor bana gelirken. Hemen oturdu karşıma.
 Özlem sonrası buluşma ne harika şey.. Elini tutmak, saçlarının kokusunu duymak, hissetmek, güç almak..
 Yüzü düştü, hatta çirkin bir yüz ifadesi takındı birdenbire. Ne oldu birden? “Senin sol arkandaki adam bana bakıp duruyor geldiğimden beri.” Bir anda dönüp baktığımda bana bakıyordu. Uzun süre göz göze kaldık. Kafamı çevirdim. Hala bakarsa söyle. “Hala bakıyor.”
 Sen kime baktığını sanıyorsun ha! Nasıl adamsın lan sen yanında erkek olan kıza bakıyorsun! Dön önüne, tatsızlık çıkmasın anladın mı, dön önüne! Bize bakıp bakıp ne yazıp duruyorsun sen lan sürekli, sana diyorum lan! Al kalemini kağıdını s… git lan burdan! Elimi uzatıyorum, ver lan bana kağı
 

Kalemimi aldım, kağıdımı bıraktım ona. Başlıksız ve bitişi olmayan bir öykü oldu bu sefer, hem de onda kaldı. Hesabımı ödedim. Kapüşonumu taktım. Çıkarken klima saçımı bozmadı onunkini bozduğu gibi.
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazın gönderin, hakaret içermediği takdirde en kısa sürede yayınlayacağız. Anlayışınız için teşekkürler :)