11 Ekim 2014 Cumartesi

ÇIRPINIŞTAN ÇARPINTIYA

  Bulunmayı bekleyen her kayıp gibi sabırsızdı şimdi içimdeki kuş. Kendi kendine çırpınıyor; ilerlemek, özgürce manevralar çizmek istiyordu içimin gökyüzünde. Ama öyle bir yerde kaybolmuştu ki, hissediyor; fakat bulamıyordum. Masmavi ve uçsuz bucaksız derinliklerimde sadece kanatlarını oynatabiliyordu. Takılmıştı çünkü ve ancak bulabilirsem kurtulabilecekti ruhumun kesif köşelerinden...En ufak bir işarette canlanıyor, hızlıca çırptığı kanatları; kaskatı duran bedenime inat büyük bir boşluktan atlatıyordu adeta beni. Canımı acıtıyordu ama aynı zamanda. Diken gibi batıyordu her 'çırpınışı' ; hepsi bana birer 'çarpıntı' olarak geri dönüyordu. Sanki yolunu kendi bulacak ve derin bir soluk verişimde ağzımdan çıkıp "İşte bu!" dercesine uçacaktı sana doğru.
 Kendimde biriktirdiğim ve boğazımda düğümlenen 'her şey' di içimdeki kuş...O derecede yakındı ki gırtlağıma, meydana getirdiği çarpıntılar; boğazımda atıyordu kalbim ve sıkıştırıyordu beni deli edercesine. Kaçıp uzaklaşmak istiyordum o anlarda kendimden. Tüm şirazemi altüst ediyor, gözlerimi karartıyordu uslanmaz çarpıntım ve delicesine  kaçmak isteyen içimin kuşu. O istedikçe  batarlar giriyordu bir elimle sıktığım başıma. Çünkü kendimden kaçamıyordum, senden kaçtığım gibi. Tam başardığımı düşünürken ve yalnızlığımla baş başa kaldım derken, yine hızlanıyordu soluklarım ve kendi nefesimi ensemde hissediyordum. Yakalanmıştım işte yine kendime! Kaçamazdım ki...Her niyetlenişimde teslim olacaktım, biliyordum ama erteliyordum kendimi, kendi ayarladığım saatimle...
 Bir yanım da gülüyordu kendime, tek yanağıma yığılırken dudaklarım. Çünkü yine biliyordum ki; bu sefer bir gün çaldığında tekrar kurmayacaktım ertelediğim saatimi, tekrar kaçamayacaktım kendimden ve bu kez ensemde hissettiğim, kendi nefesim olmayacaktı...Sonunda yolunu bulup sana doğru uçacaktı tüm kuşlarım. Gerçekten uçacak mıydı? Kestiremiyordum; fakat benden kaçacaklardı, biliyordum...


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazın gönderin, hakaret içermediği takdirde en kısa sürede yayınlayacağız. Anlayışınız için teşekkürler :)